VÄLKOMMEN HIT

Allt på ett ställe.
Jag kommer i fortsättningen att finnas på sportlampan.se

söndag 30 oktober 2011

Bengt Bailey and no Coments

I går kväll var jag på storbandskonsert på Josefs bar i Eskilstuna. De som spelade var Bengt Bailey and no Coments. Mårten som spelar gitarr ville jag skulle ta med kameran och plåta på dem.


Denna gång skulle det vara lätt att plåta då flera stora lampor skulle belysa dem, det gjorde det, med rödfilter framför. Tack för det.
Kvällen var fantastiskt bra, mycket bra musik framfördes. Trevlig personal och trevliga gäster. Har du inte hört dem spela kan jag verkligen rekommendera att du går och lyssnar på dem.


Visst kan effekterna bli bra, men för mycket rött. Här ses Fredrik.
Så jag valde att göra svartvitt av bilderna i stället. Bilderna får tala för sig själva denna gång. Självklart finns alla bilder i färg om du i stället vill ha en sådan bild får du höra av dig.

































2 kommentarer:

Maria G sa...

Fina bilder Christer!
Det ser ut att ha varit en givande kväll.
Svartvitt gör det lättare att fokusera på detaljerna. I sådana miljöer är det annars lätt att "gå bort sig i färger".
Rymligt dansgolv,
det gillar jag ;-)
/ maria

projektfoto sa...

Tack Maria för din kommentar. Ett problem med färg är att de blåste på rött på de som spelade.