VÄLKOMMEN HIT

Allt på ett ställe.
Jag kommer i fortsättningen att finnas på sportlampan.se

torsdag 6 oktober 2011

Steve Jobs

En blomma till Apples grundare Steve Jobs.

När jag i morse fick se på Fb att Steve Jobs var död trodde jag någon drev. Så jag tittade på Apples hemsida och såg det svart på vitt.

Trots att jag aldrig träffat honom så blir man påverkad. Det har hela tiden pratats så mycket om Steve så det känns som att man är personligt bekant. 
Även om inte Steve skapat alla produkter själv har han presenterat dem på ett mycket bra sätt. Han ledde Apple till att ta fram användarvänliga produkter. Även om tekniken inte var helt ny, lyckades han plocka ihop det på ett sätt som gjorde tekniken lättanvänlig.

Trots stor framgång och mycket pengar kan vi inte undgå att vi alla en dag ska dö. Bara så trist när en person dör som borde ha många år kvar att leva. Föresten var han född samma år som mig.
Vi har ju alla vetat om i många år att Steve var sjuk i cancer.

Jag tänker på honom och hans familj, alla hans nära och kära. Hoppas att företaget kan fortsätta utan Steve, det var ju det han ville.

Vila i frid Steve Jobs.


Inga kommentarer: