VÄLKOMMEN HIT

Allt på ett ställe.
Jag kommer i fortsättningen att finnas på sportlampan.se

söndag 2 oktober 2011

Vinterrutustad

Tror du på en vinter? Jag gör det.


De senaste två snörika vintrarna har jag åkt rätt mycket längdskidor. I vintras blev det 100 mil och vintern innan det 75 mil. På sommaren har det blivit rullskidor då skador gör att jag inte springer längre. Jag är i år uppe i drygt 70 mil rullskidåkning. Målet var att komma upp i 100 mil. Men på försommaren köpte jag en cykel för att variera träningen. MTBn har jag kört 66 mil på fram tills nu.
Blir det snö kommer jag att satsa på längdskidor. Men innan snön kommer fast kylan gör det för halt att åka rullisar planerar jag att cykla. Även det kan ju vara otäckt i halkan, men nu har jag satt på dubbdäck. 
Det lär vara 300 dubb per hjul. 
Bäst att plåta medan däcken är nya

Ska bli spännande att testa hur det fungerar. Nu ska däcken köras in, 40 km på asfalt utan snabba start eller stopp. 
Så ser min cykel ut.

Jag har även försett mig med bra lyse så jag kan både cykla och åka rullisar i mörkret. Cykel kommer det att bli i skogen, rätt härlig känsla att åka ut i mörkret. 
Redo för iskörning.
I sadelväskan har jag diverse verktyg, reparationssats för punktering, kedjeknäckare och kedjeskarv och på ramen en pump. Men, jag måste nog vara rätt långt bort hemifrån om jag ställer mig och reparerar cykeln i mörkret. Kvällsåkning kommer att ske med dubbla lampor, så jag hittar hem.
Rullskidor måste av förklarliga orsaker åkas på landsväg så jag är försedd med reflexer. Har inga bilder på mig.
Cykeln förvaras i låst och larmat utrymme när den inte används.

Inga kommentarer: