VÄLKOMMEN HIT

Allt på ett ställe.
Jag kommer i fortsättningen att finnas på sportlampan.se

söndag 22 januari 2012

Var är snön?

Jag som var så laddad inför vinterns skidåkning. Men vart tog snön vägen?


Jag hade laddat med ytterligare ett par skidor för att slippa valla om vid temperatursvängningarna.
Jag har fortfarande inte haft tillfälle att testa de skidorna.
Men jag har anmält mig till Öppet Spår på Vasaloppet. Tills nu har jag åkt 10 km skidor.
Fast i somras åkte jag 100 mil rullskidor och hundra mil MTB.
I år har jag hunnit med 18 mil på MTB´n. 
Att åka på små skogsstigar ger bra träning för hela kroppen.
Men nu åker jag till Mora och jobbar och passar på att åka lite skidor om nu inte kvicksilvret kryper alltför långt ner som de hotat med.


Förra bloggen visade jag bilder på min skitiga cykel. Här kommer ett par när den råkar vara tvättad.

Eftersom att jag säljer lampor har jag en eller två lampor på cykeln och en på hjälmen när det är mörkt.


Läge märke till den fina balansen i cykeln, den står utan stöd.
'
Så här ser växlarna ut efter ett pass i skogen, oftast betydligt mer is på dem än här.

2 kommentarer:

strandskatan sa...

Ja... det med snön i år är myyycket knepigt :)
Det kom lite till oss i lördags, men varade inte länge. Det var för varmt.

Dina fina bilder påminner mig att jag måste göra i ordning min cykel.

Hur jag kan beställa en lampa?
Jag vill ha en!

Hälsningar Halina

projektfoto sa...

Tack Hallina för det.
Jag har en stor svacka för fotografering just nu, men det kommer nog tillbaka.

Det enklaste är att du går in på min sida www.sportlampan.se, beställ det du ska ha, lampa, huvudsele och eller hjälmfäste. Så väljer du betalningsalternativ faktura, leverans post.
Du får lite rabatt på priset så betala inte innan du fått fakturan.

Chrsiter