VÄLKOMMEN HIT

Allt på ett ställe.
Jag kommer i fortsättningen att finnas på sportlampan.se

onsdag 14 december 2011

Viktigt med rätt belysning

Det har stor betydelse i allt man gör att belysningen blir rätt.
Den får inte överdrivas, inte heller underskattas.


Här har jag använt styrd belysning i form av blixt.
Även denna bild med blixt.

Liknande är det med all belysning. Har du rätt pannlampa så ser du bättre. Men du behöver oftast inte ha en lampa för 5 - 6 000 kr om du är vanlig motionär.
Men om man som jag börjar sälja Led pannlampor i en prisnivå som gör att vanligt folk kan köpa dem då blir man kallad oseriös. Det är en regel i branschen att vinsten ska vara över 100 % har jag fått lära mig. Snacka om att vara oseriös. Jag erbjuder folk att köpa en mycket bra lampa för 690 kr, men så får man inte göra. Men jag betalar leverantören, fraktföretaget, tullen, moms, skatt och porto till posten. Så har jag lite vinst som man ska ha i affärer.
En av de stora drakarna var en större vågkund till oss tidigare. Men så tappade vi den för att de flyttade sin produktion till: Kina! seriöst?
En som jag pratade med i dag tyckte på allvar att regeringen skulle införa strafftullar på allt från Kina så billiga lampor inte kunde säljas och konkurrera med svenska försäljare.
Snacka om att leva i en skyddad verkstad.

Inga kommentarer: