VÄLKOMMEN HIT

Allt på ett ställe.
Jag kommer i fortsättningen att finnas på sportlampan.se

måndag 30 april 2012

Former

Ofta kan formen på ett föremål förhöja dess skönhet, något som Kinserna vet om.

Vad vore en Kinesisk park om den vore rak och stel? Ofta ser man mjuka fina former i parkerna. Det gör att man upplever parkerna väldigt fina.

Träd tilltalar mig, speciellt när de är så välskötta. Kan hända det skulle behöva friseras lite nu.

Sällan var det raka linjer på gångvägarna, om det inte följde en stor byggnad som översta bilden.

Läge märke till träden mitt i bilden.

Ok, blommorna är inte äkta, men fint är det.

Trädstam, jag gissar den är naturlig.

Inga mjuka former, men välansat.

Jag är imponerad av hur de lyckas klippa så snyggt.

Vad säger man?  Men häcken har en snygg kurva.


Otroligt vilket jobb de lägger ner.

En av alla parkskötare. Men lägg även märke till de mjuka kurvorna på gångstigen.

Det här är nog sista bilderna från Kinaresan, såvida jag inte ser någon som jag gör en text till.

Inga kommentarer: