VÄLKOMMEN HIT

Allt på ett ställe.
Jag kommer i fortsättningen att finnas på sportlampan.se

lördag 14 april 2012

Folk- kultur park

I går fredag, gjorde vi ett besök i en folk-kulturpark.

(Vet inte om det översätts så)

Redan i entrén slog de an tonen, plastblommor i massor
Kopia av ett Buddistiskt tempel
Drake i Kina betyder glädje och styrka.

Alla träd var exemplariskt och perfekt klippta.

Det fanns miniatyrer av massor av Kinesiska sevärdheter, byggnader och skulpturer. Självklart massor av kulturuppträndanden, försäljning av kläder, restauranger mm.

Får jag inte se muren på riktigt kan jag ju se en kopia av den.

Leden att bilden blev på sidan. Men man kan undra om beställningen blir rätt.

Där lärde jag mig att plocka jordnötter och äta nudlar med pinnar, de ni;)

Klaga inte på min uppknäppta skjorta. Men 30 grader varmt och 90% luftfuktighet gör att det är varmt.

Här blev de flesta fördomar om Kina besannade, annars stämmer de inte. Ungefär som att svenskar springer omkring i folkdräkt och spelar folkmusik hela dagarna.

Riddarspel av den högre klassen. Ljudnivån toppade på 105 dB, till skillnad från Dressyr SM där de stördes av mitt kameraklick.
Allt perfekt klippt

 

Tunnelbanan i Shenzhen, kliniskt rent

 

Inga kommentarer: