VÄLKOMMEN HIT

Allt på ett ställe.
Jag kommer i fortsättningen att finnas på sportlampan.se

söndag 29 april 2012

Inte bara Kina

Nu kommer några bilder som inte är tagna i Kina. Ni ledsnar väl på mig om det bara blir Kina, men var lugn, det kommer mer Kina senare.

I fredags så kom då den sedan länge planerade uppgraderingen. Jag behövde ha ett till kamerahus som komplement till min D3. D2X känns hopplöst föråldrad. Men D4 lite för dyr för mig. Så det blev en D800, den har ca 34 Mpixel.
I dag tog jag och testade den lite, tiden har inte räck till tidigare.

Men oj vilka bilder, skärpa som slår det mesta jag sett, fantastiskt. Däremot känns den inte som en riktig sportkamera, fast där hänger D3an med ett tag till. D800 är mer lämplig till porträtt och målbilder vid sportfotografering.

Nedan följer lite smakprov på vad den klarar.
Samtliga nedanstående Bilder är tagna med 14-24 objektivet.





Inga kommentarer: