VÄLKOMMEN HIT

Allt på ett ställe.
Jag kommer i fortsättningen att finnas på sportlampan.se

måndag 7 maj 2012

Blommor till dig.

Varför är vårens blommor så intressanta?

När det blir vår ger vi oss ut i naturen. precis som blommorna vaknar vi till liv. Många plockar fram sin kamera och börjar plåta, blommor på längden och blommor på tvären.

Även jag tog min nya kamera och gick ute en liten sväng. Nedan är ett litet urval av det jag hittade.

Det som gör mig lite ledsen är att de flesta av mina bekanta i Kina inte kan få mina blommor. De har censur. En del vet visserligen hur man kringgår censuren till bla Facebook. Så när du nu ser de här blommorna, tänk en tanke på alla i diktaturländerna som tex Kina inte kan se de här blommorna. Undrar om de mår bättre för att deras regering undanhåller dem information.









Inga kommentarer: