VÄLKOMMEN HIT

Allt på ett ställe.
Jag kommer i fortsättningen att finnas på sportlampan.se

fredag 18 maj 2012

Blommor igen

Visst är det tacksamt att plåta blommor?
Fina färger och fina former, synd bara att det inte går att få med dofterna.

Jag börjar med en av de mest omtalade och vanligaste blommorna i Sverige. Vad vore en vår och sommar utan denna skönhet. Den är intelligent, anpassar höjden efter miljön den växer i. Den är mästare i att överleva. Trots ihärdiga försök av många människor lär den inte hamna på listan över utrotningshotade växter.
Visst är den vacker.
Man kan dekorera med snygga häckar. 
Samma som häcken ovan

På rad i grönskan

Här trivs blommorna

Många är det

Tomatplantor i begynnelsen

Vissa sträcker på sig mer än andra

Om inte naturen fixar vatten måste det tillföra manuellt



Den här bilden blev jag inspirerad av en kompis att plåta.

Hoppas det skiftar till rött i höst

De här har förgyllt vår tillvaro länge



Jag väntar fortfarande på tillträde till min nya blogg. Det blir nog till 1 juni. Adressen kommer att meddelas här senare.





Inga kommentarer: