VÄLKOMMEN HIT

Allt på ett ställe.
Jag kommer i fortsättningen att finnas på sportlampan.se

torsdag 11 augusti 2011

Söderköping

I dag tog jag lite längre lunchrast än normalt. Jag hade kameran med mig med tanke på min blogg.
Jag har varit i Söderköping ett antal gånger, men inte med kameran.
Det är en fantastiskt fin sommarstad med smala gator med stenbeläggning.
Nu har de flesta turister försvunnit så lokalbefolkningen får lite lugn och ro. Det blir köer i affärerna och svårt att hitta parkeringsplatser, så de som inte är direkt ekonomiskt beroende av turisterna tycker det är skönt nu.
Ingen av personerna på bilderna är tillfrågade så bilderna får inte användas för reklam.
Här en gångbro över en liten å.
Som synes gillar jag låg bildvinkel med objektivet i vidvinkelläget. 

Bilbro över samma vattendrag som ovan. Återigen en vidvinkelbild.

På många ställen i stan finns fina blommor.

Hur finns i varierande färger.

Trevliga vattenkanaler rinner genom stan med promenadvägar utefter vattnet.

Låg bildvinkel i 24 mm läget på objektivet.

Högre läge på kameran, men fortfarande 24 mm.


Samma gata åt andra hållet.

Riktigt trevligt med gatufotografering. Kanske det kommer bilder från andra städer i en senare blogg.
Så är det trevligt att jobba med vidvinkel, kanske dags at skaffa ett ännu vidare objektiv.

2 kommentarer:

Maria G sa...

Trevliga bilder från grannstaden. Ibland behöver man se de välkända miljöerna med någon annans ögon för att uppskatta dem.
Roligt med vidvinkeln, inspirerar till egna försök.

projektfoto sa...

Tack Maria för din kommentar.